Najbolja hrana za školarce tokom zime

Najbolja hrana za školarce tokom zime

Pored redovnog pranja ruku, određena hrana uveliko može pomoći da zima vaši predškolarcima i školarcima prođe bez šmrcanja, kihanja i kašljanja. Otkrivamo vam koja to zimska jela najbolje čuvaju organizam od sezonskih bolesti.

Domaća supa

Potrudite se da vaša djeca tokom zimskog perioda pojedu tanjir domaće tople supe svakog dana. Jednostavna supa napravljena samo od temeljca, šargarepe i paradajza ojačava imunitet i pomaže organizmu da se brani od prehlade i gripa zbog ljekovitog beta karotena i likopena, snažnih antioksidanata. Pileće meso je takođe namirnica koje će dobro doći klincima tokom zime.

Bareno povrće

Ruku na srce, djeca nisu preveliki ljubitelji povrća i malo je onih koji ga jedu bez negodovanja, ali ako im ga pripremite na pravi način sigurno će probati. Povrće djeci nemojte prekuvavati, jer pored toga što će izgubiti sve nutrijente, neće izgledati primamljivo.

Ako im za večeru pripremate brokoli ili karfiol isjecite ih na komadiće veličine dječijeg zalogaja, kratko ih prokuhajte u kipućoj vodi ili na pari, poprskajte limunovim sokom i pripremite neki ukusan umak na bazi kečapa,  pavlake ili sira.

Gulaš i čorba

Još jedan način da djeci tokom zime obezbjedite mnogo nutrijenata u samo jednom obroku su razne vrste gulaša i čorbica. Sjajno kod pripreme gulaša je to što možete „prošvercati“ nebrojeno mnogo vrsta povrća (mrkva, paprika, celer, crveni luk, tikvice, krompir, grah, spinat) koji će se dugo dinstati sa mesom i stvoriti divan sos u kome će vaši klinci uživati.

Nikako ne zaboravite u gulaš staviti sjajno začinsko bilje kao i bijeli luk  koji važi za prirodni antibiotik.

Voće

Evo nekoliko vrsta voća koje tokom zime jednostavno morate uvrstiti u ishranu vaše djece, a to su:

 Nar – koji je prepun polifenolima i biljnim hemikalijama koji se prirodnim putem bore protiv upala. Ako djete ne voli nar pokušajte ga dodati u zobenu kašu.

Narandže su nezaobilazno voće u zimskom periodu zbog visoke koncentracije vitamina C

Papaja je namirnica veoma bogata vitaminom A i odlična je za zdravlje kože vašeg djeteta, a samo jedan zalogaj nakon obroka uveliko će poboljšati probavu.

Jogurt

Jogurt je namirnica bogata dobrim bakterijama koja podiže nivo antitela u imunon sistemu vaše djece i na taj način potpomaže organizam da se izbori sa bolešću.