Naslovnica Gastro Bh. kornišoni osvojili njemačko tržište

Bh. kornišoni osvojili njemačko tržište

Proizvodnja krastavaca kornišona u BiH ove godine je na izuzetno dobrom nivou, proizvođači su zadovoljni rodom i otkupom, te se ove godine očekuje skoro duplo veći izvoz kornišona nego u prošloj godini.

Suad Selimović, predsjednik Udruženja za poljoprivredu i prehrambenu industriju pri Privrednoj komori Tuzlanskog kantona, kaže za Nezavisne da je lani izvezeno oko 3.500 tona kornišona, a da se ove godine očekuje da će izvoz premašiti 6.000 tona.

“Imat ćemo značajan izvoz krastavaca iz BiH u toku ove godine, u odnosu na prošlu. Očekujemo da će izvoz količinski biti veći skoro duplo, a uduplan vrijednosno. Kupci su uglavnom iz Njemačke, a cijena na svjetskom, odnosno evropskom tržištu je nešto veća nego lani”, kaže Selimović.

On kaže da je Njemačka uveliko postala ustaljeno i tradicionalno tržište za kornišone iz BiH jer je njihovo stanovništvo zadovoljno načinom naše proizvodnje.

“Ostvarili smo prepoznatljiv proizvod, moglo bi se reći bh. brend koji na tržištu Njemačke ima veliki značaj”, rekao je Selimović.

Kako on kaže, jedan od razloga zašto je to tako je i ambulantni otkup svaki dan na parcelama kod kuća proizvođača. Dodao je da otkupljivači svakih sedam do deset dana isplaćuju proizvođače, pa bi se ova proizvodnja mogla svrstati u profitabilnije.

“Krastavac, koji je obran ujutro, u popodnevnim satima bude preuzet i dostavljen na kalibratore u firmama, gdje se kalibrira, pakuje u gajbice i ide u pothlađivanje od četiri stepena, te se kao takav izvozi”, objašnjava Selimović.