Jašarević: Visoka pozicija Zenice među muzejima svijeta

2019. na izmaku jedna je od najtežih godina u radu zeničkog muzeja, ocijenio je direktor Muzeja grada Zenice, Adnadin Jašarević. Na finansijku održivost programa ove ustanove bitno je uticao otežan saobraćaj kroz Tunel Vranduk, s obzirom na očekivane efekte turističkih aktivnosti na srednjovjekovnoj tvrđavi.

Ipak, nekonvencionalan način razmišljanja rukovodstva Muzeja grada Zenice, doprinio je u proteklim godinama da se ova riznica dragocjenih svjedočanstava o istoriji naših krajeva visoko pozicionira u evropskim, pa i svjetskim muzejskim krugovima.

Namjera ovog rukovodstva je podići standarde rada Muzeja, prvenstveno kroz digitalizaciju muzejskih sadržaja, potpuno premošćavanje standardnih formata promocije i mrežno uvezivanje sa programima desetaka drugih evropskih muzeja.

Međunarodni projekat Planet Evropa, čiji je nosilac Muzej grada Zenice, podrazumijeva uspostavljanje stalne vizuelne komunikacije među evropskim muzejima i neposrednu promociju baštine i umjetnosti iz svih evropskih zemalja.

„Hoću da napravim muzej koji će biti potpuno u skladu sa 21. stoljećem. Želimo da našim posjetiocima približimo autorski autentične svjetske vrednote, u kvalitetnom HD formatu, koje će im biti dostupne prostim klikom na uređaju“, pojašnjava Adnadin Jašarević.

Adnadin Jašarević

Muzej grada je u minuloj godini realizovao niz programa kojima je namjera preporoditi muzeološku scenu u gradu i na širim prostorima. Najživlje aktivnosti odvijaju se u Tvrđavi Vranduk.

„Naša je namjera da potpuno dočaramo atmosferu u srednjovjekovnoj tvrđavi. Kada posjetilac tamo dođe, da može ući u Srednji vijek. Na proljeće će biti instalisana 50 hiljada eura vrijedna oprema, sa savremenim softverom i virtualnim vodičima. Time ćemo na izvjestan način spojiti staro i novo doba, premostiti deset stoljeća na Tvrđavi Vranduk. Prostim klikom na tabletu moći ćete saznati sve što vas zanima o ustroju srednjovjekovne države, tadašnjoj medicini, o ratovima i pravu, o kuhilji, o svim aspektima života u Srednjem vijeku“, priča Jašarević.

Radi se o još jednom IPA projektu koji donosi slične benefite Muzeju i njegovoj publici. U okviru projekta Tragovima bosanskog kraljevstva, štampana je knjiga „Tri kraljice“, produciran album srednjovjekovne muzike u izvedbi Ansambla Fugato, te na brojne druge načine, javnosti bolje i kompletnije prezentovana srednovjekovna umjetnost, književnost, muzika…

„Nismo mi repa bez korijena. Ako jedan narod sebi dopusti da zaboravi svoju prošlost, onda ne zaslužuje da ima budućnost. Mi moramo biti svjesni da se u ovom gradu nalazi najznačajniji artefakt koji svjedoči o postojanju srednjovjekovne Bosne, a to je Ploča sudije Građeše. Ona svjedoči o činjenici da je ova država, u vrijeme dok se Evropa kupala u krvi i bezakonju, imala svog velikog sudiju, imala je svoj jezik, svoju religiju“, poručuje Jašarević.

„Moramo povući crtu, odrediti tačku od koje potiče Bosanac i gdje počinje naša istorija, a to je Baton, Batonov ustanak, to je Kulin ban i kralj Tvrtko, a sigurno ne Sulejman Veličanstveni ili Franjo Josip“, dodaje direktor Muzeja grada Zenice, Adnadin Jašarević.

 

Izvor: zenicainfo.ba