U Bosnu i Hercegovinu prošle godine uvezeno je ukupno 69.077 vozila od čega je 58.645 polovnih automobila. Ipak, važan indikator ekonomskih kretanja je i broj prodatih novih automobila, a 2019. je u BiH prodato 10.432 nova vozila, što je neznatno manje u odnosu na 2018. godinu.
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO), vrijednost uvezenih vozila u našu zemlju u 2019. godini bila je 958,1 milion maraka, od čega carinske dažbine iznose 204 miliona KM.
S druge strane, 2018. godine u BiH je uvezeno 82.905 automobila od čega su 72.380 stari četverotočkaši, a 10.525 nova vozila. Trend uvoza novih auta, a koji je i 2019. u BiH približan cifri iz 2018. značajan je indikator o trendu potrošnje, a naročito ako se zna da je od sredine prošle godine zabranjen uvoz automobila Euro normom manjom od 4.
Dakle, najveću zahvalnost smanjenju uvoza starih zagađivača BiH može pripisati zabrani uvoza polovnih vozila s motorom Euro 4 koja je stupila na snagu sredinom prošle godine. To ipak govori da građani jednakom mjerom kupuju nova vozila, dok je broj polovnih uvezenih auta razumljivo manji.
Kako su nam ranije kazali iz UIO, najprimjetnija je bila razlika u julu i augustu 2019. godine, odnosno prvim mjesecima nakon što je zabrana stupila na snagu.
Ukoliko se smanjenje nastavi, što predviđaju iz ovlaštenih stanica za tehnički pregled vozila, vozni park u BiH mogao bi biti u velikoj mjeri obnovljen, odnosno može se očekivati veliko smanjenje starih zagađivača.
Podsjećamo, podaci pokazuju da je gotovo 80 posto registrovanih automobila u BiH starije od deset godine, što BiH čini zemljom s najstarijim voznim parkom u Evropi.
Prema ranijim pisanjima našeg portala, a u skladu s podacima o uvozu iz UIO, uvoz vozila u našu zemlju kroz proteklih deset godina uvećao se za više od dva puta. Trend rasta uvoza kako polovnih, tako i novih vozila bilježi se od 2010. godine. Tako je u proteklih deset godina u našu zemlju uvezeno čak 524.421 polovnih automobila, a tek 88.600 novih vozila.
Ipak, u poređenju sa 2018. godinom kada je u BiH uvezen najveći broj starih zagađivača u protekloj deceniji, ohrabruje podatak da smo u 2019. uvezli za gotovo 14.000 manje polovnih automobila.