U periodu od školske 2015/16. do školske 2020/21. godine broj učenika prvih razreda manji je za 3.290 ili 15,03 posto, stoji u sklopu informacije o upisu učenika u osnovne i srednje škole, koju je na današnjoj sjednici razmatrala Vlada Federacije BiH.
Federalna vlada je nakon današnje sjednice održane u Sarajevu saopćila da je prihvatila informaciju o upisu učenika u osnovne i srednje škole u školskoj 2020/21. godini u Federaciji BiH te da je predložila preporuke.
“Ova školska godina odvija se u svjetlu posebnih okolnosti uzrokovanih pandemijom COVID-19”, stoji u informaciji, te se navodi da su kantonalna ministarstva uvažavala smjernice i preporuke vezane za pandemiju koronavirusa.
Tako su se svi kantoni opredijelili za kombinirani model nastave – u učionici i online.
Nastavak trenda smanjenja broja prvačića
Analiza podataka o učenicima upisanim u prvi razred osnovnih škola u FBiH ukazuje na evidentan nastavak trenda smanjenja njihovog broja.
“U odnosu na prethodnu školsku godinu, broj prvačića je smanjen za 484 ili 2,54 posto. U periodu od školske 2015/16. do školske 2020/21. godine broj učenika prvih razreda manji je za 3.290 ili 15,03 posto, a primjetno je i kontinuirano smanjenje ukupnog broja učenika osnovnih škola”, navodi se u informaciji.
Tako je, prema zbirnim podacima za Federaciju BiH, broj učenika osnovnih škola u ovom periodu smanjen za 13.494 učenika ili 7,08 posto.
Podaci za učenike srednjih škola
Podaci za ovu školsku godinu, izuzevši Posavski, Srednjobosanski, Zapadnohercegovački i Kanton 10, koji nisu dostavili podatke, također ukazuju na primjetan nastavak trenda smanjenja broja učenika upisanih u prvi razred srednjih škola.
“Trend kontinuiranog smanjenja zabilježen je i kada je riječ o podacima o ukupnom broju učenika srednjih škola u Federaciji BiH. Najveće procentualno smanjenje u šestogodišnjem periodu zabilježeno je u Unsko-sanskom kantonu (27,75 posto), Hercegovačko-neretvanskom kantonu (27,16 posto) i Bosanskopodrinjskom kantonu Goražde (22,79 posto)”, stoji u informaciji.
Pandemija COVID-19 negativno je utjecala i na realizaciju obaveznog programa predškolskog odgoja i obrazovanja u godini pred polazak u osnovnu školu, koji u pojedinim kantonima nije realizovan zbog zatvaranja odgojno-obrazovnih ustanova (u drugoj polovini marta 2020. godine) ili je realizacija prekinuta prije okončanja programa.