Protekle sedmice grad Zenica postao je bogatiji za tri turističke info-table projekta „Uči novo, poštuj staro“, kojima je neformalna grupa mladih obilježila tri kulturno-historijski značajne lokacije.
Dan kada su njihove ideje, trud i zalaganje ostvareni, grupa srednjoškolaca iz Zenice okupljenih kroz projekat „Uči novo, poštuj staro“, dugo će pamtiti. Godinu i po dana prošlo je od njihovog prvog okupljanja na radionici Dijalog, a tada nisu ni sumnjali kakva će čuda napraviti i pokloniti svom gradu.
Rezultat ovog projekta mladih su 3 turističke info-table koje su istog dana, tik nakon postavljanja zadnjeg vijka u beton, počele plijeniti pažnju sugrađana. Ove table sa solarnim napajanjem edukuju prolaznike o 3 spomenika kulturno-historijskog naslijeđa Zenice:
- Konjska (Austrijska) česma
- Hadži-Mazića kuća
- Bosansko narodno pozorište
Mladi ljudi koji su radili na ovom projektu, željeli su predstaviti Zenicu kao grad bogat kulturom i tradicijom, edukovati stanovnike i posjetioce, a završni događaj postavljanja tabli je dokaz da su uspjeli napraviti veliki iskorak ka ispunjenju svojih namjera i želja.
Projekat „Uči novo, poštuj staro!“ djelo je srednjoškolaca koji čine Neformalnu grupu mladih iz Zenice okupljenu kroz radionicu Dijalog u zajednici. Glavne aktivnosti projekta bile su:
- Online kampanja na društvenim mrežama Instagram (@_unps_) i Facebook (@Uči novo, poštuj staro)
- Postavljanje info-tabli na 3 lokacije u Zenici. Važno je napomenuti da su mladi kroz online kampanju promovisali i neke od nacionalnih spomenika kojih Zenica ima čak 9.
Info-table sa displejom sa solarnim napajanjem, nude osnovne informacije o kulturno-historijskim znamenitostima iznad pomenute 3 lokacije. Table su namijenjene svim posjetiocima Zenice, koja će ih svojim atraktivnim dizajnom privući da saznaju koju priču kriju ove kultne građevine našeg grada. Kako su i mladi radeći na ovom projektu naučili mnogo novih lekcija iz historije svog rodnog grada, cilj projekta će biti ispunjen ukoliko i drugi sugrađani uz pomoć ovih turističkih tabli bolje upoznaju svoj grad i njegovu tradiciju. Lokacije su prilagođene turističkoj ponudi i priče o znamenitostima prevedene su na engleski jezik, a potpunom doživljaju ovih lokacija doprinijet će i usporedne fotografije samih građevina/lokaliteta kako su one izgledale „nekada i sad“.
Ovim putem zahvaljuju se JU Muzej grada Zenice i Gradskoj upravi na podršci ovoj ideji i apeluju na nastavak uspješne saradnje sa Gradskom upravom Grada Zenice u smjeru preuzimanja projektne ideje i pripremljenih materijala za dodatni broj lokacija koje mladi zbog ograničenosti finansijskim sredstvima nisu uspjeli uvrstiti u ovoj fazi projekta. Vjerujemo da će službe Gradske uprave pronaći prostora da se ova pozitivna priča u našem gradu proširi na sve znamenite lokacije i da većinski dio turističkog potencijala i historijskog bogatstva naše zajednice bude znatno unaprijeđen i promovisan na ovaj način. Mladi su istakli da iako su dosta puta posumnjali u sebe zbog administrativnih prepreka, kada su ih napokon uživo vidjeli i postavili, sve poteškoće su zaboravili – samo im je nebo u budućnosti granica.
Edukativni proces pisanja projekata kroz koji su mladi jačali komunikacijske i administrativne sposobnosti, dio je projekta „Podrška mladima u lokalnim zajednicama u Bosni i Hercegovini“ kojeg implementira Međunarodna organizacija za migracije (IOM), a finansijski podržava Vlada Ujedinjenog Kraljevstva.