Tokom 2021. godine ukupno 17.764.430 vozila je registrovano na svim autoputevima u Bosni i Hercegovini.
Iz JP Autoceste Federacije BiH za Klix.ba su rekli da je protekle godine na autocesti A1 zabilježen promet od 12.864.430 vozila na izlazu i ukupno ostvareni prihod od naplate cestarine je iznosio 44.712.090 KM.
Najprometnije naplatno mjesto je bilo naplatno mjesto Sarajevo sjever (Jošanica) sa 3.305.190 ostvarenih izlaza.
U Republici Srpskoj situacija je dosta slabija pa je tokom 2021. godine saobraćalo više od 4,9 miliona vozila, a Autoputevi RS-a su od putarina ostvarili prihod u iznosu od 25.567.991 KM.
Najprometnija naplatna kućica bila je u Banjoj Luci (Jakupovci) na autoputu Banja Luka – Bosanska Gradiška, a ostvareni prihod iznosi više od 1,7 miliona KM. Iz Autoputeva RS-a navode kako su najveći prihodi ostvareni tokom augusta (2,8 miliona KM).
Na području Federacije BiH u funkciji su 102 kilometra autoputeva (Sarajeva – Tarčin, Sarajevo – Zenica, Međugorje – Bijača i Svilaj – Odžak), a u Republici Srpskoj 105 kilometara (Banja Luka – Doboj i Banja Luka – Bosanska Gradiška).
Odnedavno je poznat novi okvirni rok za završetak najvećeg poslijeratnog projekta u Bosni i Hercegovini – Koridora 5C. Prema najoptimističnijem scenariju, Koridor bi trebao biti izgrađen 2028. godine.
Taj evropski cestovni koridor proteže se od Budimpešte preko Osijeka, Sarajeva, Mostara do Luke Ploče na jadranskoj obali, a kroz Bosnu i Hercegovinu pruža se u dužini 330 kilometara.
Trenutno su u toku radovi na šest dionica u Federaciji BiH, čija vrijednost iznosi više od milijardu KM, a po okončanju BiH će dobiti 32 kilometra autoputa.
Kako navode iz JP Federacije BiH, u toku su radovi na dionici Poprikuše – Nemila, dionica Vranduk – Ponirak te dionica Ponirak – Vraca.
U toku su radovi i na dionici Tarčin – Ivan (LOT 1), Tarčin – ulaz u tunel Ivan, zatim Tarčin – tunel Ivan (LOT 2). Šesta dionica je u Hercegovini, riječ je o dionici Počitelj – Zvirovići (LOT 1) i mostu Počitelj (LOT 2).
Kroz nekoliko mjeseci planiran je početak radova na još četiri dionice. Kako su početkom godine naveli iz JP Autoceste FBiH, radovi će prvo krenuti na dva strateška i najveća izazova – tunel kroz planinu Prenj, kao i dionica Mostar jug – Mostar sjever.
Krajem novembra 2021. godine počeli su radovi na drugoj dionici autoputa na Koridoru 5C u naselju Rudanka kod Doboja na pravcu Bosanska Kostajnica – Putnikovo brdo, poznatom kao “dobojska obilaznica”, dužine šest kilometara, a rok završetka radova je tri godine.