“Dani medijske i informacijske pismenosti” – prilike i izazovi u digitalnom okruženju

Regulatorna agencija za komunikacije u saradnji i uz učešće organizacija i institucija aktivnih u oblasti medijske i informacijske pismenosti, od 24. do 31.10.2021. organizuje kampanju „Dani medijske i informacijske pismenosti“ uz ovogodišnji moto „Prilike i izazovi u digitalnom okruženju. Posebna pažnja je posvećena medijskoj pismenosti djece i mladih.

Svrha kampanje je zajednička promocija medijske i informacijske pismenosti, poticanje društvene rasprave o značaju ove teme, pogotovo u oblasti obrazovanja, te promocija konkretnih resursa izrađenih u ovoj oblasti kao što su različite studije, materijali za nastavnike, djecu i roditelje.

„Prošle godine UNICEF i RAK su proveli istraživanje koje je pokazalo da oko 15% djece uzrasta do šest godina,45% djece uzrasta od sedam do 10 godina i čak 71% djece uzrasta od 10 do 18 godina posjeduju vlastiti telefon ili tablet i putem njega pristupaju internetu: Tako su direktno bili izloženi različitim medijskim sadržajima. Pritom je 73% djece i gotovo 78% roditelja smatralo da i jedni i drugi imaju dovoljno znanja, odnosno medijske pismenosti o ispravnom korištenju medija. Međutim, posljednje istraživanje demantuje te navode, jer pokazuje da je BiH na dnu liste kada je medijska pismenost u pitanju“, kazala je Nineta Popović, voditeljica komunikacija UNICEF-a BiH.

U ovu kampanju aktivno su se uključile i tri škole iz Zenice i to: Osnovna škola „Aleksa Šantić“ , Tehnička i Medicinska škola Zenica.

„U ovom projektu smo učestvovali praveći referate, a teme koje smo se mi dotakli su mediji – Kako su oni povezani sa obrazovanjem i kakav uticaj imaju na život adolescenata. Došli smo do zaključka da uticaj može biti i pozitivan u smislu da olakšava učenje i  širi znanje, a sa druge strane može i da negativno utiče zbog toga što prikazuje nasilje, stereotipe i slično“, kaže za naš portal Adna Talundžić, učenica Medicinske škole u Zenici.

Prema riječima voditeljice komunikacija UNICEF-a BiH Ninete Popović, oblast medijske pismenosti među djecom i mladima možemo unaprijediti putem reformi obrazovnih programa i kvalitetnijeg prilagođavanja medijskih sadržaja namjenjenih djeci i mladima.

 

Izvor: zenicainfo.ba