Evropskoj autoindustriji prijeti potpuno zaustavljanje

Osim nedostatka čipova, sada postoji i prijetnja nedostatkom magnezija koja stvara rizik da će se cijela automobilska industrija zaustaviti.

 

Kina se suočava s ozbiljnim nedostatkom energije. Kinezi su su najveći proizvođači magnezija i trenutno proizvode samo malu količinu za izvoz.

Razna tijela oglašavaju zvono za uzbunu jer je preostalo dovoljno magnezija da traje najviše dva mjeseca.

Magnezij se uglavnom koristi u automobilskoj industriji za proizvodnju aluminija. Aluminij je idealan za dijelove koji moraju imati malu težinu, ali još uvijek čvrstu konstrukciju. U biti, bez aluminija niti jedan automobil neće sići s proizvodne trake.

Kina je trenutno najveći proizvođač magnezija u svijetu. Više od 85 posto svjetske proizvodnje u rukama je ove velesile. Gotovo polovina kineske proizvodnje namijenjena je evropskom tržištu, koje koristi gotovo sav isporučen magnezij za proizvodnju aluminija.

Kina ne bi bila Kina da nije u potpunosti iskoristila ovaj monopolski položaj. Međutim, Kina se trenutno suočava s ozbiljnom nestašicom energije.Zbog toga 35 od 50 tvornica u gradu Yulinu, odgovornih za najveći dio proizvodnje magnezija, moraju ostati zatvorene.

Preostalih 15 tvornica dobilo je nalog da prepolovi proizvodnju! Kao rezultat toga, Kina je trenutno samo u stanju zadovoljiti potrebe unutar svojih granica, piše HAK.

Situacija na američkom tržištu automobila je nešto bolja. I sama Amerika je proizvođač magnezija, pa ih manjak manje pogađa. Nedostatak magnezija posebno će utjecati na evropske proizvođače automobila. Evropski aluminij, interesna grupa u metalnoj industriji, trenutno poziva evropske vlade da brzo donesu politiku.

Ta bi se politika trebala usredotočiti na povećanje proizvodnje magnezija unutar evropskih granica. Na taj način smanjuje se ovisnost o kineskim proizvođačima. Evropski aluminij ukazuje da će, ako se mjere uskoro ne poduzmu, doći do ozbiljnog nedostatka aluminija u roku od dva mjeseca.Zbog toga će različite industrije, uključujući automobilsku, morati ozbiljno smanjiti proizvodnju, a u najgorem slučaju čak i zatvoriti.

Sada je pitanje šta evropske vlade mogu učiniti kratkoročno kako bi osigurale da automobilska industrija ne stane? U svakom slučaju, čini se da gomilanje zaliha onog što je trenutno još dostupno nije opcija jer magnezij je sam po sebi sirovina koja je vrlo osjetljiva na oksidaciju.