Zbog manjeg pada cijena polovnih vozila u Njemačkoj i disciplinovanih njemačkih vozača koji vode računa o održavanju, a automobile voze po dobrim putevima, veliki broj građana BiH želi svoj polovni automobil uvesti iz te zemlje.
Međutim, sudeći prema informacijama iz Njemačkog auto-moto klubu (ADAC), dosta građana država koje nisu članice EU ne znaju za posebne privilegije koje ta zemlja omogućava za uvoz polovnih vozila.
Njemačka nudi kupcima koji vozila izvoze iz EU mogućnost da izvrše povrat poreza na dodanu vrijednost (PDV), koji u Njemačkoj od sredine ove godine iznosi 16 posto, a do tada je bio 19 posto, pišu Nezavisne.
Da bi građani BiH mogli dobiti povrat PDV-a na polovni automobil koji su kupili u Njemačkoj, potrebno je da nađu prodavača polovnih vozila u Njemačkoj koji tu mogućnost nudi. Naime, neki auto-placevi ne žele ponuditi ovu mogućnost, pa građani treba da se informišu i zatraže da tu mogućnost unese u ugovor o prodaji.
Iz Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH ukazuju na još jednu relativnu novinu – ako građanin kupuje vozila njemačke proizvodnje, poput “volkswagena”, “BMW-a”, “audija” i “mercedesa”, osim obrasca EUR-1 kojim se dokazuje evropsko porijeklo, treba znati da bh. organi sprovode dodatne provjere, a dok se čeka na rezultate provjere, potrebno je položiti garanciju ili osigurati eventualni carinski dug u slučaju negativne provjere.
U ovom slučaju radi se o skandalu u vezi s ispuhnim gasovima koji je prije nekoliko godina pogodio njemačke proizvođače, pa je potrebno provjeriti da li prodato vozilo spada u grupu onih koji se ne smiju izvoziti.
U ADAC kažu da je za povrat PDV-a potrebno u roku od tri mjeseca od kupovine na granici EU dobiti potvrdu da je vozilo prešlo granicu. Bez te potvrde nemoguće je povratiti PDV.
“Povrat PDV-a treba zatražiti od trgovca koji je vozilo prodao, a ne od njemačke carine ili Finansijske službe“, naglasili su.
Osim na granici EU, prodaju automobila potrebno je prijaviti u Carinskoj službi Njemačke u mjestu kupovine, odnosno registracije vozila, a vozilo mora imati važeću potvrdu o tehničkom pregledu odnosno TUV, koji se u Njemačkoj provodi svake dvije godine.
U mjestu kupovine potrebno je nabaviti probne tablice i osigurati formular EUR-1 uz ostale formalnosti i takse koje mogu koštati nekoliko stotina eura, a treba pitati dilera koji vozilo prodaje da li oni nude ovu vrstu usluge, koja može trajati nekoliko dana od prodaje do izvoza automobila.
Ratko Kovačević, portparol UIO BiH, kazao je da polovno vozilo nakon uvoza mora proći homologaciju u ovlaštenom servisu, nakon čega se odlazi u neku od carinskih ispostava kako bi se izvršilo carinjenje.
“U BiH je od početka godine do kraja augusta uvezeno 26.127 vozila vrijednosti oko 419 miliona maraka, a ukupno je plaćeno 77 miliona maraka dažbina”, kazao je Kovačević.
Od ovog broja, nešto manje od 5.000 su novi automobili, dok se ostatak odnosi na polovne.
Prošle godine u istom periodu uvezeno je oko 57.000 automobila, što znači da je pad više od 50 posto. S obzirom na to da je broj prodatih automobila u BiH 2010. iznosio oko 32.700 i da od tada stalno raste, broj prodatih vozila najmanji je u proteklih 10 godina.