U dosadašnjem toku borbe sa Covid epidemijom domovi zdravlja u Zeničko-dobojskom kantonu (ZDK), zajedno sa Institutom za zdravlje i sigurnost hrane Zenica (INZ) su “iznijeli” najveći teret i svojim radom spriječili “pritisak” na bolnice.
Posebno je značajan bio rad higijensko-epidemioloških službi i službi hitne medicinske pomoći koje su bile prve “na udaru”.
Kako bi se, u očekivanju povećanog broja novih oboljelih, ovaj uspješan sistem dalje unaprijedio, INZ je pokrenuo ove sedmice pojačani stručni nadzor domova zdravlja i higijensko-epidemioloških službi domova zdravlja u svih dvanaest općina Zeničko-dobojskog kantona.
Kako je potvrdio dr. Senad Huseinagić, direktor INZ-a, cilj je jačanje epidemiološkog nadzora, ali i utvrđivanje stanja i potreba lokalnih ustanova u borbi protiv koronavirusa (Covid-19).
“Cilj je sagledati stanje, do sada urađeno, ali i nedostatke i potrebe svake ustanove koja je prva “linija odbrane” u borbi protiv koronavirusa. To je posebno bitno obzirom da se u narednim sedmicama očekuje “vrhunac” pandemije, ali i pritiska na zdravstveni sistem u ovom, ali i drugim kantonima. To nas ne smije i ne može dočekati nespremne. Podaci iz svih ustanova će biti analizirani, te biti dostupni po završetku obilazaka svih općina i ustanova”, ističe Huseinagić.
Zato, kroz svojevrsni anketni upitnik cilj INZ-a je utvrditi i funkcioniraju li dezinfekcione barijere pri izlasku iz trijažnog punkta, koja je dinamika čišćenja, pranja i dezinfekcije trijažnog punkta, prostora u kojem se pregledaju pacijenti sumnjivi na oboljenje, koja se zaštitna oprema koristi, šta se čini na zaštiti zdravstvenog kadra, ali i da li postoje planovi preraspodjela kadra i resursa ako i kad dođe do preopterećenja zdravstvenog sistema.
“Namjera nam je i da dobre prakse i iskustva iz nekih domova zdravlja primijenimo i u ostalim, a sve sa ciljem da nam borba protiv ove epidemije bude što uspješnija, te da svim građanim na području Kantona obezbjedimo jednaku dostupnost”, rekao je Huseinagić.
Takođe će se analizirati i sistem “Covid” telefona sa ciljem poboljšanja komunikacije za građanima i omogućavanja pravovremenog savjetovanja i usmjeravanja građana o postupanju u vezi sa rješavanjem bilo kakvih zdravstvenih potreba građana.
INZ