Na online šoping stanovnici BiH potrošili 5,2 miliona KM

Da je virtuelni prostor odavno postao dio naše svakodnevice, potvrđuje i činjenica da sve više građana BiH i kupovinu obavlja putem brojnih online platformi.

Građani Bosne i Hercegovine, prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO BiH), tokom 2019. godine na online kupovinu potrošili su 5.290.144 KM i naručili robu u težini od 328.302 kilograma.

“Tom prilikom su obračunate i plaćane uvozne dažbine u iznosu od 1.269.926 KM”, rekli su u UIO BiH za “Nezavisne”.

Najviše narudžbi putem interneta, kako je rečeno, obavili su građani Sarajeva, za šta su izdvojili 2.581.155 KM.

“Građani Banjaluke su na šoping u virtuelnom svijetu potrošili 1.474.564 KM, dok su stanovnici Mostara putem interneta kupili robu u iznosu od 1.234.423 KM”, kazali su u UIO BiH.

Ističu da je 2018. godine na online šoping potrošeno 4.911.290 KM, dok su građani 2017. godine na ovaj vid kupovine potrošili 5.270.126 KM.

U UIO navode da građani najčešće naručuju tekstilne proizvode, kao što je garderoba, obuća, ali i kozmetičke proizvode.

“Građani putem interneta ne smiju kupovati lijekove i suplemente, kao što su dodaci ishrani, vitamini i proteini. Takve proizvode putem interneta mogu kupiti samo lica koja su za to ovlaštena”, objasnili su u UIO BiH.

Mišljenja građana o ovom vidu kupovine i dalje su ipak podijeljena.

Tako neki od njih još strahuju da putem online šopinga neće dobiti tačno ono što su naručili, ali je s druge strane dosta onih koji kažu da se na ovaj vid kupovine odlučuju zbog nedostatka vremena koje moraju izdvojiti na kupovinu, kao i nepostojanja pojedinih brendova u prodavnicama u BiH.

Maja T. iz Mostara kaže da ne preza od kupovine nakita, kozmetike, te nekih sitnih, zanimljivih predmeta putem interneta, jer takve ne može pronaći u rodnom gradu, a nerijetko su ti proizvodi i jeftiniji na internetu.

“Većina tih proizvoda je dosta jeftinija na internetu nego u prodavnicama, a nekada prosto ne mogu da odolim kada vidim na primjer dobru masku za telefon koju ne mogu pronaći u Mostaru”, rekla je ova Mostarka.

Dejan Š. iz Banjaluke kaže da već godinama unazad skoro svake sedmice kupi nešto putem interneta. Savjetuje da je najefikasniji način da dobijete to što ste naručili da kupujete od dobro rejtingovanih prodavača.

“Kupovao sam sve i svašta, od garderobe do dijelova za telefon i kompjuter. Takođe, često preko svog naloga naručujem proizvode za članove svoje porodice”, kazao je ovaj Banjalučanin.

Samir H. iz Sarajeva je rekao da uviđa prednosti online šopinga, ali da ipak više voli pješice otići u kupovinu, jer sve što želi da kupi može odmah i isprobati.

“Vidio sam da se online, recimo, može naručiti mnogo zanimljive i, kako se čini, kvalitetne obuće po povoljnim cijenama, ali više volim patike da probam u prodavnici pa da tačno znam da li mi odgovaraju ili ne”, rekao je on.