Od 15. novembra pa sve do 15. aprila iduće godine u BiH je obavezno posjedovanje i korištenje zimske opreme na vozilima, bez obzira na vremenske uslove.
Kada je riječ o obaveznoj zimskoj opremi, za putnička vozila i ostala čija masa ne prelazi 3.500 kg i nemaju više od osam sjedišta, potrebne su zimske gume na sva četiri točka.
To su gume s oznakama MS, M+S ili M&S te znakom pahuljice, a minimalna dubina gazećeg sloja mora iznositi 4 mm. Moguće je koristiti i gume s ljetnim profilom minimalnog gazećeg sloja od 4 mm, ali u priboru moraju biti odgovarajući lanci za stavljanje na pogonske točkove u slučaju zimskih uvjeta.
Za vozila čija masa prelazi 3.500 kg, uključujući autobuse, potrebne su već pomenute zimske gume s minimalnim gazećim slojem od 4 mm, kao i lanci za snijeg, ali i dodatni priručni alat u vidu lopate te vreće pijeska od 25 do 50 kg. I u slučaju ljetnih guma potrebno je posjedovati lance te pomenuti priručni alat.
Gume s ugrađenim ekserima u našoj zemlji nisu dozvoljene.
Osim upotrebe zimske opreme, potrebno je kontrolisati i eventualno promijeniti rashladnu tekućinu te doliti tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla koja je otporna na zamrzavanje. Također je potrebno provjeriti metlice brisača.
Ulje u motoru se mijenja nakon pređenih od 10.000 do 20.000 km, a u zimskom periodu je pogodnije manje viskozno ulje, jer ga niske temperature dodatno zgusnu barem dok se motor ne zagrije, a u tom slučaju ne kruži adekvatno i slabije obavlja proces podmazivanja.
Važno je provjeriti i ispravnost akumulatora jer stariji i istrošeni akumulatori u uslovima niskih temperatura ne obavljaju adekvatno svoju funkciju.
Ispravne kočnice su jedan od preduslova za sigurnu vožnju, bez obzira na godišnje doba, a isto važi i za ostale komponente koje treba provjeriti, kao što su amortizeri.
Tokom zime važe dodatna pravila za vožnju. U slučaju poledice treba nježno postupati s upravljačem i nožnim komandama. Ako dođe do gubitka kontrole, pritisnite kvačilo, pustite papučicu gasa i pokušajte upravljačem skrenuti vozilo u željenom smjeru. Kočenje na zaleđenoj cesti se može obavljati krajnje nježno, a najbolje ga je zamijeniti ubacivanjem u niži stepen prijenosa. Za što bolju reakciju i osjećaj vožnje potrebno se namjestiti u ispravan položaj tako da se ponašanje stražnjeg dijela vozila osjeti leđima preko naslonjača, a prednjeg preko ruku na upravljaču.
Jednako važna karika u lancu sigurnosti vožnje tokom zime je i strpljenje.
Kazne za one koji ne posjeduju zimsku opremu kreću se od 40 do 500 KM.