Koliko puta je u zadnje vrijeme bila istaknuta važanost institucionalnalnog predškolskog odgoja i obrazovanja, ranog učenja, socijalizacije u najranijem dobu… Mi koji radimo u vrtiću bili smo izuzetno ponosni kada nas je državni obrazovni sistem prigrlio i kada smo dobili status prve karike u obrazovanju. Imali smo velike planove.
Sa druge strane, koliko je samo puta bila istaknuta štetnost sjedenja djece pred ekranom i igrice kojima su odrasli pribjegavali da bi dobili malo vremena za sebe. Međutim, došlo je to vrijeme i upravo ga živimo – djeca sjede pred ekranom. Ali svi to sada radimo pametnije i sa svrhom, i evo lijepe priče iz našeg vrtića, JU za predškolski odgoj i obrazovanje obdanište Travniku u Travniku, kako smo postali online vrtić.
Naš vrtić ima oko 170-ero djece koja su rasporđena u sedam odgojnih grupa. Već početkom ove pedagoške godine odgajateljice su pokrenule viber grupe za roditelje koje su im koristile kao platforma za različita obavještenja, informacije o aktivnostima itd. A sve je počelo još početkom 2017. godine kada je pokrenuta jedna facebook grupa koje je naišla na odlične reakcije roditelja i menadžmenta.
Nekoliko puta u toku sedmice odgajateljice postavljaju izazove/zadatke za djecu u vidu video zapisa jer je važno da djeca imaju video kontakte upravo sa svojim odgajateljicama/učiteljicama. Materijali za učenje i igru koji se koriste svi imaju u svojim kućama. Znamo da mala djeca uče isključivo kada su uključena sva čula, djeca moraju dotaknuti, okusiti, vidjeti, čuti, pomirisati i to je vodilja kroz sve zadatke. Roditelji su ovdje veoma važni partneri u aktivnostima. Da bi proces učenja išao kako treba, roditeljima su date neke smjernice: djeci trebaju pustiti video, a zatim nizom pitanja potaknuti ih na razmišljanja i aktivnost: šta treba uraditi, a nakon toga, šta je na kraju, šta je potrebno poslati učiteljici, koja sredstva su ti potrebna, gdje ih držimo u kući, donesi ih sam/a, nakon igre/učenja pospremi pribor i stvari. Kada dijete verbalizuje uputu koju je dobilo, tada znamo da ju je razumjelo i uz maštu i razmišljanje ono uspješno rješava izazov/zadatak.
Roditelji fotografišu dječije radove i aktivnosti, šalju ih odgajateljicama i sve to završava u viber i facebook grupama. Tako se pravi bogata riznica izazova/zadatka/igara za djecu, prati se napredak djece, održavaju se kontakti, podržavaju se međusobno i brinu jedni o drugima.
Tu i tamo održavaju se video pozivi i odgajateljice razgovaraju individualno sa djecom. To je posebno zanimljivo i održava mentalno zdravlje svih. I bude smijeha do suza!
Online vrtić u u Travniku se pokazao kao jedna velika porodica, baš onakva kakva je uvijek bila i kakva treba da ostane. I ostat će! Sve će ovo proći i uvjereni smo da ćemo postati bolji ljudi – poruka je iz JU za predškolski odgoj i obrazovanje obdanište Travnik.
Izvor: travnik-grad.info