Cijene osposobljavanja kandidata za vozače trebale bi biti jednake u cijeloj državi provođenjem uspostave novog jedinstvenog cjenovnika koji bi uskoro trebao stupiti na snagu.
Ministarstvo prometa i komunikacija BiH početkom 2019. godine predložilo je nadležnim institucijama novi cjenovnik koji se odnosi na minimalnu cijenu nastavnog časa, teoretskog i praktičnog domena, osposobljavanja kandidata svih kategorija, podsjetio je Mehmed Mustabašić, pomoćnik ministra za planiranje, analitiku i poslove saobraćajne edukacije. Međutim, kada bi moglo doći do usvajanja predloženog Nacrta odluke o minimalnoj vrijednosti osposobljavanja kandidata za polaganje vozačkog ispita, ne može se precizirati, kaže Mustabašić, uslijed dinamike rada državnih institucija kojima je predočen, a koje moraju predhodno razmotriti prijedlog i uputiti ga u dalju proceduru.
Prema novom cjenovniku minimalna vrijednost časa osposobljavanja kandidata B kategorije vozila je 30,50 KM. Minimalna cijena nastavnog časa za A1 i A kategoriju je 36,60 KM, BE kategoriju 35 KM, C1 i C1E potkategorije 49,00 KM, za C i CE kategoriju i D1 potkategoriju 61 KM, za D i DE kategoriju 91,50 KM.
Prema ovim cijenama časova, nova minimalna cijena polaganja vozačkog ispita uz sve troškove prve pomoći, ljekarskog uvjerenja i testova za A kategoriju biće 1.480 KM, za B kategoriju 1.633 KM, C kategoriju 1.660 KM i D kategoriju 2.650 KM.
U Zeničko-dobojskom kantonu najinteresantniji su podaci za polaganje vozačkog ispita B kategorije jer do njenog sticanja potrebno je izdvojiti oko 1150 KM, ističe Mustabašić. Troškovi ispita poznavanja prve pomoći, predočenja ljekarskog uvjerenja, praktični i teoretski ispiti budućeg vozača koštaju od 220 KM do 250 KM, što na kraju formira konačni prihod auto škola od 900 KM do 1000 KM. Auto škole u ZDK koje nude obuke po manjim cijenama ne mogu ponuditi kvalitet, tvrdi Mustabašić, kandidati teže polažu vozačke ispite a uključenjem u saobraćaj upitna je i njihova odgovornost i sigurnost svih. Cilj formiranja novih i jedinstvenih cijena je i podizanje nivoa obuke u auto školama. Na pitanje kakve su reakcije vlasnika auto škola, naš sagovornik odgovara da su podijeljene ovisno o savjesnosti značaja da kandidat mora biti maksimalno spreman za učešće u saobraćaju.
Dipl. inžinjer saobraćaja,Emir Ajanović, vlasnik jedne od zeničkih auto škola, kaže da se trenutno radi na kvantitetu,odnosno, obuci što većeg broja kandidata. Prema njegovom mišljenju, izjednačavanjem cijena postigao bi se pozitivan pomak, veća pažnja usmjerila bi se prema svakom kandidatu, a izbjegla bi se i konkurentnost među auto školama jer trenutno vlada samovolja u formiranju cijena u ovoj oblasti.
Zeničanka, Sumeja Spahić , koja trenutno obavlja obuku, mišljenja je da će formiranje jedinstvene cijene bitno uticati na odluku u kojoj auto školi će se obučavati jer će to značiti da će se birati škole koje nude kvalitetnu obuku, sa kvalitetnim stručnim kadrom i auto škole koje će ponuditi maksimalnu pažnju svakom kandidatu. Trenutno, na žalost, cijena diktira gdje će se steći vozačka dozvala, kaže naša sugrađanka.
Jedinstveni cjenovnik značio bi onemogućavanje nezakonitih aktivnosti pojedinih autoškola, obavezu pridržavanja minimalnih proračunskih elemenata propisanih odlukom, bolje obučene i spremne vozače početnike, veću sigurnost za sve učesnike u saobraćaju. Nadležni su tvrdili da će se novi cjenovnik primjenjivati od 2019. godine, no ni u oktobru mjesecu ne znamo kada će to biti. Do daljnjeg cijene sticanja vozačke dozvole u našoj državi osciliraju i po nekoliko stotina konvertibilnih maraka.
Izvor: zenicainfo.ba