Turska je nadmašila evropske zemlje i postala jedino tržište koje je uspjelo povećati prodaju automobila u periodu od januara do maja ove godine
Automobilska industrija je među najteže pogođenim pandemijom koronavirusa jer su mjere ograničenja zaustavile proizvodnju i prodaju automobila. Pandemija je donijela velike gubitke svima na evropskom tržištu, a uticala je i na prodaju automobila u Turskoj.
Međutim, budući da je ova zemlja prijavila svoj prvi slučaj koronavirusa kasnije u usporedbi s Evropom kao i zbog koraka poduzetih za suzbijanje epidemije, prodaja automobila na tom tržištu bila je manje pogođena. Tako je prema podacima Udruženja automobilskih distributera (ODD) prodaja automobila u Turskoj u periodu januar – maj skočila za 20 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, piše turski Daily Sabah.
Gubici širom Evrope
Prema podacima Evropske asocijacije za autoindustriju (ACEA), prodaja automobila u zemljama Evropske unije, Britanije i Evropske asocijacije za slobodnu trgovinu (EFTA) smanjila se za 42,8% od januara do maja ove godine.
Dok je u istom periodu prošle godine prodato oko 6,94 miliona jedinica ove godine ta brojka je izbosila oko 3,97 miliona vozila i to nakon tri mjeseca neviđenog pada širom regije, pri čemu na većini tržišta postoji dvocifreni pad.
U Hrvatskoj najveći pad
Hrvatska je predvodila listu gubitnika, navodeći najveći pad u navedenom razdoblju sa 55,8%, nakon čega slijedi pad od 54,2% u Španiji i pad od 51,4% u Velikoj Britaniji, pokazali su podaci.
Kontrakcija njemačkog tržišta bila je nešto manje jaka, registracije su pale za 35% u prvih pet mjeseci, za 50,4% u Italiji, 48,5% u Francuskoj i 35,7% u Belgiji.
Rast prodaje
S druge strane, prodaja putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila u Turskoj skočila je za 20 posto u odnosu na isti period prošle godine u januaru – maju i dostigla je 183.095 jedinica, pokazali su podaci ODD-a.
Dok je prodaja putničkih automobila u periodu januar – maj porasla za 21,7% na godišnjem nivou na 146.528 jedinica, prodato je i 36.567 lakih komercijalnih vozila, što je porast za 13,9% u istom periodu.
Oporavak tržišta
Potražnja je imala ozbiljan pad u drugoj polovini marta a tada su i proizvođači automobila počeli postepeno da zatvaraju fabrike i obustavljaju proizvodnju. Obustava proizvodnje trajala je do 13. aprila kada su pojedini pogoni nastavili s radom a svi su ponovo otvoreni do 11. maja.
Podsjetimo da vodeći svjetski proizvođači automobila – uključujući Ford, Hondu, Hyundai, Mercedes, Renault i Toyotu – imaju svoje pogone u Turskoj.
Nedostatak zaliha
Potražnja za automobilima u Turskoj neprestano raste od početka juna nakon što su tri javna zajmodavca, Ziraat banka, VakıfBank i Halkbank, uvela pakete za zajmove s niskim kamatama za pojedince i pravna lica koji žele kupiti nova i korištena putnička vozila.
No ovo tržište sada se suočava s drugim problemom a to je nedostatak zaliha.