Završetak radova na tunelu Vranduk i njegovo puštanje u promet u punom kapacitetu očekuje se krajem maja, odnosno početkom juna ove godine, najnovije je obećanje iz Autocesta FBiH.
Zašto se kasni sa završetkom rekonstrukcije zbog čega su proizvođači i prijevoznici izgubili ogromne novce. Radovi na sanaciji tunela Vranduk II i rekonstrukcije mostova Bosne IV i V počeli u septembru 2018. godine, pojasnili su za Faktor iz Autocesta FBiH.
Rok za završetak radova na rehabilitaciji tunela Vranduk II i rekonstrukciji mostova Bosna IV i V je bio do kraja marta 2020. godine i taj rok je produžen samo jedanput i to do 4. septembra 2020. godine. Međutim, u toku mjeseca marta, izvođač radova je imao problema sa dopremom materijala i opreme na gradilište iz inostranstva, i to za radove koji su po dinamici trebali biti izvedeni prije završnog sloja asfalta. Na kompletnu dinamiku izvođenja je dodatno utjecala i situacija sa zatvaranjem granica usljed pandemije COVID-19.
Nakon isporuke opreme koja se očekuje u narednih 15-ak dana, pristupit će se njenom instaliranju i postavljanju završnog sloja asfalta. Završetak radova na tunelu Vranduk II i njegovo puštanje u promet u punom kapacitetu očekuje se krajem maja, odnosno početkom juna – odgovor je iz Cesta Federacije BiH.
Tunel Vranduk kod Zenice veoma prometnom cestom M-17 povezuje sjever i jug BiH, pa su se stvarale velike saobraćajne gužve. Tokom obnove tunela Vranduk nezadovoljni su bili i mještani iz okolnih naselja jer im je, kako su naveli, zbog povećanja prometa kroz lokalna naselja uništena putna infrastruktura.
Zbog činjenice da se obnova tunela i dva mosta počela raditi bez detaljnih priprema, dolazilo je do potpunog saobraćajnog kolapsa na najfrekventnijem putu u Federaciji BiH M-17.
Kilometarske kolone, nervozni vozači, česte saobraćajne nezgode, neadekvatna signalizacija obilaznice, svima koji su morali vozilima proći ovom dionicom dugo će ostati u ružnom sjećanju.
Prema procjenama Udruženja poslodavaca Federacije BiH prošle godine, dnevne štete za privrednike, zbog zastoja kod tunela Vranduk, iznosile su oko milion maraka, pa su privrednici razmatrali i mogućnost tužbi protiv Cesta Federacije BiH. Oni su kritikovali Ceste FBiH da su prije početka radova na rekonstrukciji tunela morali osigurati kvalitetne alternativne pravce.
Poslodavci iz Zeničko-dobojskog kanona tražili su od premijera bh. entiteta Federacija BiH Fadila Novalića ostavku rukovodstva Cesta FBiH.
“JP Ceste FBiH nije primilo nikakvu tužbu Udruženja poslodavaca Federacije FBiH, zbog materijalne štete koju su imali prilikom rekonstrukcije tunela”, kazali su nam iz ovog javnog preduzeća.
U tunelu Vranduk ostalo je još da se montira oprema, ventilatori, LED rasvjeta, svjetleći znakovi i postavi videonadzor.