Vlada Zeničko-dobojskog kantona je zaključkom donesenim na današnjoj 6. vanrednoj, telefonskoj sjednici, regulirala način rada kantonalnih ministarstava, uprava, upravnih organizacija, stručnih, tehničkih i drugih službi Zeničko-dobojskog kantona u okolnostima pandemije koronavirusa COVID-19.
Rad organa uprave će, počev od ponedjeljka, 23. marta 2020. godine, biti organiziran na način da će odlukom rukovodioca uposlenici biti upućeni na godišnji odmor, vodeći računa da bude obezbijeđeno obavljanje poslova onih osoba čiji je rad neophodan za nesmetano funkcionisanje organa.
Rukovodioci su dužni uposlenike sa dijagnosticiranim hroničnim oboljenjima, kao i trudnice, uputiti na korištenje preostalog godišnjeg odmora iz 2019. godine, odnosno na korištenje prvog dijela godišnjeg odmora iz 2020. godine, u trajanju od najmanje 12 (dvanaest) radnih dana, ukoliko su uposlenici već iskoristili godišnji odmor iz 2019. godine.
Zbog obustave javnog prijevoza u Federaciji BiH, utvrđeno je radno vrijeme uposlenika u organima uprave od 9,00 do 14,00 sati.
Ukoliko je to moguće, potrebno je organizirati rad uposlenika od kuće, te pratiti i koordinirati njihov rad, od čemu će odobrenje za rad od kuće, organizaciju i nadzor posla izdati rukovodilac organa uprave, s tim da su svi radnici i rukovodioci obavezni biti dostupni 24/7 (na telefon), bez obzira na skraćeno radno vrijeme.
Stranke koje komuniciraju sa kantonalnim organima uprave, kantonalnim upravnim organizacijama i stručnim i drugim službama, upućene su da, u skladu s preventivnim mjerama koje su na snazi, komunikaciju obavljaju isključivo putem telefona i elektronskim putem (e-mail), da sve podneske šalju putem pošte, te da izbjegavaju neposredan dolazak u prostorije organa.
Pisarnica u sjedištu organa uprave vršit će prijem pošte od 9,00 sati do 13,00 sati, uz kontrolu ulaska (jedno po jedno), sa odgovarajućom sanitarno-epidemiološkom zaštitom uposlenika.
Neophodno je da organi uprave otkažu sve sastanke u prostorijama organa uprave, osim onih koji imaju karakter hitnosti, uz prethodno odobrenje nadležnog rukovodioca, da za izvršavanje redovnih zadataka i konsultacije umjesto ličnih kontakata koriste telefone, video-konferencije i internet kao zamjenu za sastanke, te da po potrebi obezbijede dodatna sredstva za dezinfekciju i sanitarno-epidemiološku zaštitu radnika.
Obaveza Službe za zajedničke poslove je da u segmentu sanitarno-epidemiološke zaštite izvrši nabavku sredstava za dezinfekciju koja će se koristiti za čišćenje službenih prostorija Vlade, kao i sredstava za dezinfekciju ruku, rukavice i maske za potrebe higijeničarki i uposlenika koji rade u ministarstvima, da svakodnevno vrši čišćenje cjelokupnog prostora i dezinfekciju radnih površina te da svakih 15 (petnaest) dana organizira izvršavanje dezinfekcije kompletnog prostora u kojima su smještena ministarstva do okončanja nastale epidemiološke situacije.
Zaključak Vlade se ne odnosi na Ministarstvo unutrašnjih poslova, u kojem će ministar u skladu sa potrebama i situacijom u vezi proglašenja stanja nesreće uzrokovanog pojavom koronavirusa, poduzeti odgovarajuće mjere i organizirati rad uposlenika MUP-a.
Navedene mjere ostaju na snazi do okončanja epidemiološke situacije izazvane koronavirusom COVID-19.