Kao posljedica nesvjesnog i skitničkog ponašanja u prošlosti, priroda je oštećena više nego što je potrebno, a degradacija prirodne ekološke ravnoteže uzrokovala je klimatske promjene. Kao rezultat tih ponašanja, ekološka ravnoteža je počela izazivati uzbunu. Dakle, kako se povećava broj svjesnih pojedinaca za zaštitu prirode, proizvođači i potrošači i društvo u cjelini pridaju veći značaj svom utjecaju na okoliš kada se proizvod proizvodi, koristi i nakon toga odlaže. Iz ove perspektive, oznake okoliša ukazuju na to kako proizvodi ili usluge mogu biti ekološki prihvatljivi u njihovom cjelokupnom životnom ciklusu, njihova osjetljivost na prirodu i njihove odgovornosti; je aplikacija koja pokazuje koliko oni mogu ispuniti svoje ekološke zahtjeve.
Ekomark, koji djeluje diljem svijeta s Ujedinjenim narodima, krenuo je iz te ideje, djelujući u smislu odgovornosti i kreirao Ekomark Standard, koji izražava ekološke standarde prikazivanjem proizvoda ili usluga s potpuno drugačijim razumijevanjem od usluga dostupnih na tržištu. Iako ne postoji obveza pribavljanja znaka zaštite okoliša prema Ekomark Ekološkom standardu, to je dobrovoljna praksa. To je pristup koji omogućuje potrošaču da se više i više okreće organskim proizvodima. Ovaj sustav, Ekomark Standard, uvodi više povjerenja u tvrtke koje su ovlaštene za stavljanje etikete, a proizvodi su u velikoj potražnji od strane potrošača. Budući da je pouzdan Ekomark Standard pristalica tvrtke koja proizvodi proizvod.
Zahtjevi za Ekomark ekološki standard
Ekomarkov ekološki standard uzima u obzir strateške ciljeve Europske unije i temelji se na ekološkoj učinkovitosti proizvoda.
Određuje uvjete okoliša koji ispunjavaju kriterije Europske unije.
Ekomarkov ekološki standard uzima u obzir kriterije Europske unije i životni ciklus proizvoda te ih primjenjuje na znanstvenoj osnovi. Najvažniji utjecaji na okoliš su klimatološke promjene, priroda i bioraznolikost, potrošnja energije i resursa, stvaranje otpada i ispuštanje opasnih tvari u zrak.
Postoji niz certifikacijskih studija i etapa za Ekomarkov ekološki standard. Oni uključuju:
Faza primjene Ekomark certifikata za ekologiju Provodi se preliminarna studija za tvrtke koje se prijavljuju za Ekomarkov certifikacijski studij za proizvod i uslugu.
U tom kontekstu, u obzir se uzimaju i ekološke prednosti, ISO 14024 oznake okoliša, postupci i aplikacije, načela i metode, te nacionalni i međunarodni standardi.
Provodi se provjera proizvoda za koji se podnosi zahtjev za certifikaciju, tj. Određuje se skupina proizvoda u kojoj proizvod mora biti. Osim toga, provode se studije komercijalnog statusa i utjecaja na okoliš.
Uz postojeće zakonske propise, u obzir se uzimaju i inicijative koje se odnose na sektor grupe proizvoda.
Za sigurniju proizvodnju pretražuju se različiti materijali i metode projektiranja te načini korištenja sigurnih tvari koje mogu zamijeniti opasne tvari.
Tržišni udio proizvoda vrednuje se i detaljno procjenjuje u svim aspektima globalno.
Faza potpisivanja ugovora za Ekomark certifikaciju ekologijeNakon što je podnesena prijava s tvrtkom koja traži certifikaciju za proizvod i uslugu, sadržaj ovog ugovora izvršit će se člancima kojima se utvrđuju prava, odgovornosti i obveze obiju strana.
Nakon sklapanja ugovora, tvrtka može zatražiti informacije kao što su dokumenti i rezultati testiranja i dokazati da proizvodi i usluge ispunjavaju njihove kvalifikacije. Nakon preliminarne procjene, tvrtka se šalje Ministarstvu okoliša i urbanizacije.
Što Ekomark oznaka znači?
Proizvodi koji nose oznaku Ekomark označavaju:
Šteta za prirodni okoliš je vrlo niska.
Proizvod se proizvodi u skladu s prirodnim uvjetima.
Proizvod nestaje spontano i prirodno.
Ambalaža koja štiti proizvod od vanjskih utjecaja nema štetnog utjecaja na prirodu.
Iako ne postoji jamstvo kvalitete proizvoda, to znači da je proizvod dobre kvalitete.